Українська мова. БУКВАР Навчальний посібник для 1 класу закладів загальної середньої освіти (у 6-и частинах). Автори: М. Чабайовська, Н. Омельченко, С. Кожушко

Натисніть на зображення обкладинки,
щоб ознайомитися із вмістом посібника

  

  

Будемо щиро вдячні за ваш вибір, коментарі та побажання!
Контакти для зворотного зв’язку з авторами та командою видавництва «Астон»: https://www.facebook.com/UTovaston/ або  tovaston@gmail.com

Це - навчальний посібник нового покоління, розроблений згідно з вимогами чинного Державного стандарту початкової освіти та Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти авторського  колективу під керівництвом  О. Я. Савченко, адаптований до програми Р. Б. Шияна (див.: каледарно-тематичне планування уроків); пропонований навчальний посібник інтегрує функції підручника й робочого зошита; використано європейський досвід побудови посібників такого типу. Схвалено для використання в освітньому процесі. 
Частини посібника опрацьовуються паралельно: 1-2,
3-4, 5-6. 

Календарно-тематичне планування уроків навчання грамоти (за програмою Савченко О. Я.)

Календарно-тематичне планування уроків навчання грамоти (за програмою Шияна Р. Б.)

Презентації (автори: Чабайовська Марія Іванівна, Мельник Людмила Володимирівна) до кожного уроку: частина 1, частина 2, частина 3, частина 4, частина 5, частина 6 (подано також у "Букварі" під QR-кодами біля тем уроків). Зважаючи на те, що деякі функції анімації в презентаціях не відтворюються онлайн, рекомендуємо перед переглядом завантажити їх на цифровий носій. 

Конспекти уроків (автори: Чабайовська Марія Іванівна, Чечко Людмила Миколаївна)

Презентація "Букваря" (концептуальні засади побудови посібника)

Методичний посібник для вчителів "Єдині зразки каліграфічного письма букв українського алфавіту та цифр"; схвалено для використання в освітньому процесі (готується до друку).

 

Особливості  інноваційної методики навчання грамоти, розробленої доцентом М.  І.  Чабайовською:

  1. Частини посібника опрацьовуються паралельно: 1-2, 3-4, 5-6; у 1, 3, 5 частинах зроблено акцент на читанні, у 2, 4, 6 – на письмі.
  2. Вивчення мовної теорії (склад, наголос, звуки ­- голосні та приголосні тощо), яка традиційно засвоювалася  на уроках читання (добуквений період навчання грамоти) здійснюється на уроках письма (добуквений період) – саме тоді учні навчатимуться писати елементи букв.
  3. За рахунок вивільнення годин стає можливим за 32 уроки (приблизно протягом 2-х місяців: вересень-жовтень) вивчити з учнями всі букви української абетки, навчитися їх друкувати, а на всіх інших уроках – розвивати навички читання. Це матиме помітний вплив на підвищення техніки читання.  Отже, на уроках читання учні засвоїли всі букви і навчилися їх друкувати (1 частина), а на уроках письма  навчилися писати елементи букв і вивчили мовну теорію (2 частина).
  4. За 3 і 5 частинами – здійснюється формування навичок читання.
  5. За частинами 4 і 6 – проводиться навчання письма букв: малих (4 частина) і великих (4, 6 частини) за інноваційною методикою з використанням генетичного методу, де закладено принцип – від легшого до важчого – букви поділені на групи за подібністю елементів, наприклад: і, ї, и, й, ш.

Отже, за 3 частиною читаємо слова, речення, тексти з виучуваною малою буквою, але це умовно, бо першокласники вже знають усі літери. Паралельно за 4 частиною вони навчаються писати малі букви за подібністю елементів, тобто, за групами.

У 5 частині запропоновано роботу над читанням слів, речень, текстів з виучуваною великою буквою, але це знову ж таки умовно, бо молодші школярі вже знають усі літери. Паралельно за 4 і 6 частинами вони навчаються писати великі букви за подібністю елементів, тобто, за групами.

Це – ефективна методика, апробована в освітньому процесі ЗЗСО.